Pro-life Google “doodle”?

»Google doodle« je vključil tudi pro-life podobe

Marca letos je Google vključil pro-life tematiko v svoje podobe na »Google doodle«. Te podobe so vključevale nerojenega otroka v maternici, risbo Justine Siegemund, znane babice iz 17. stoletja ter mamo s svojim novorojenim otrokom v naročju. Google je pojasnil, da podobe slavijo Justine Siegemund, babico, ki si je drznila postaviti se po robu patriarhiji iz 17. stoletja. Velja za prvo osebo v Nemčiji, ki je napisala knjigo o porodništvu iz ženske perspektive. Google je v svoji izjavi predvsem hvalil Siegemundin pogum pri boju za pravice žensk skozi promoviranje varnih porodnih praks.

Če vprašamo spletni brskalnik, so »doodles« zabavni, spontani in včasih presenetljivi izzivi, ki se nanašajo na Googlov logotip in so namenjeni slavljenju praznikov, obletnic in življenj slavnih umetnikov, pionirjev in znanstvenikov. Izbirni proces za »doodle« cilja na proslavitev zanimivih dogodkov in obletnic, ki odsevajo Googlovo osebnost in ljubezen do inovacij. Za »Google doodle« ni nenavadno, da slavi žensko, ki se je postavila za pravice vseh žensk, ali celo  žensko, ki je stala za pro-life načeli; tudi drugi doodli so v preteklosti slavili pro-life feministke, kot sta na primer Susan B. Anthony in Alice Paul.

Nenavadno pa je, da podjetje, ki javno podpira splav, promovira podobe nerojenih otrok v maternici, še posebej v kontekstu proslavljanja ženske, ki jih pomaga spraviti na svet. Google je že leta močno naklonjen industriji splava in je celo negativno označil pro-life centre za pomoč nosečnicam v svojih rezultatih iskanja ter pomagal svojim uslužbencem potovati ali se preseliti, da bi lahko opravili splav. Viri, ki podpirajo splav, se najpogosteje izognejo delitvi sporočil, ki humanizirajo nerojene otroke in včasih povzročijo kroženje zavajajočih podob (kot je bil npr. razvpiti članek v reviji Guardian, ki je prazne gestacijske vrečke napačno označil za devet-tedenskega otroka v maternici).

Torej zakaj je podjetje, ki radikalno podpira splav, delilo pro-life podobe?

Če pogledamo podrobneje, so sporočila, ki slavijo življenja nerojenih otrok, povsod okoli nas. Kljub temu jih pogosto ne opazimo, ker so izvzeta iz direktne politične ali ideološke narative. Odgovor na zastavljeno vprašanje je najbrž v dejstvu, da živimo v kulturi, kjer je vrednost nerojenih otrok determinirana z vprašanjem, ali jih njihove mame želijo roditi ali ne.

V kulturi, ki potrjuje ekspresionistični individualizem in kjer je osrednji problem vsakega moralnega vprašanja stopnja sreče, ki jo bodo različne možnosti prinesle posamezniku, je vrednost nerojenega otroka povsem odvisna od njegove zaželenosti. Ljudje, ki podpirajo splav, ne podpirajo le “odločitve” ženske, da ostane noseča, temveč tudi njeno pravico, da določi vrednost življenja svojega otroka. Takšnemu selektivnemu vrednotenju človeškega življenja bi lahko rekli moralni relativizem v njegovi najslabši obliki.

Kljub temu so pro-life skupnosti pripravljene vsako podjetje, ki se odloči za priznavanje in cenjenje dostojanstva in vrednosti nerojenih otrok, sprejeti z odprtimi rokami. Po drugi strani je pomembno, da pro-life skupnosti še naprej opozarjajo na nemoralnost industrije splava, da dovoljuje, da čustva determinirajo tako ključno vprašanje kot je življenje ali smrt nedolžnega otroka.

Martina Križanič

Vir: https://pregnancyhelpnews.com/recent-google-doodle-features-surprisingly-pro-life-imagery

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja